Bicicletele au plecat inaintea noastra catre Berlin urmand ca noi sa mergem cu trenul, care pana la urma a remas cea mai ieftina solutie (~200RON de pers). Avem o singura schimbare in Budapesta si dupa 16ore de la plecarea din Timisoara, ajungem.
Ziua 1 Berlin
Avem o zi intreaga sa vizitam Berlinul. Fiind sambata Bruno verisorului lui Helmuth are timp sa ne insoteasca in oras asa ca avem noroc de un tur motorizat pe o vreme superba.In gara la Berlin |
Berlin Cathedral |
Lustgarden |
Postdamer Platz cu bucati din zidul Berlinului |
Point Charlie, punct trecere frontiera |
Luna perfecta pentru o vizita in Berlin pare sa fie iunie, cand teii sunt infloriti avand in vedere ca foarte multe din strazile orasului au pe ambele parti tei, tei batrani...
Dimineata pornim in prima etapa, ambitioasa desigur iar startul oficial se da in fata portii Brandenburg.
Berlin - Postam - Lutherstadt Wittemberg ~140Km
Pentru inceput mergem 10km pe un bulevard perfect drept care porneste din fata portii Brandenburg. Tocmai cand credea ca orasul asta nu se mai termina viram stanga intram intr-o padure si orasul dispare complet. De aici pe o pista de bicicleta bine amenajata ajungem repede in Postdam.
Stiam de la Bruno ca trebuie neaparat sa vizitam castelul "Sans Soucci" nevand insa nici cea mai vaga idee cum sa ajungem acolo. Hotaram ca cel mai usor ar fi sa ajungem in centru la vreu info point si o sa ne ajute ceva domnisoare acolo. Odata ajunsi in centru ne pierdem putin vremea hoinarind pe stradute care arata pitoresc. Atmosfera este super asa ca ne oprim sa luam si pranzul tot aici, evident un wurst.
De aici ne astepta 100Km doar prin paduri de pin cu arbori perfect aranjati (chestia asta ma cam scos din sarite) si lanuri intinse de cereale. Cea mai mare parte a drumului a fost pista de bicicleta asfaltata cu putine bucati de macadam. Facem doar o singura pauza sa de masa iar in rest mergem intins asa ca ajungem la destinatie inca pe zi. Ajunsi la Lutherstadt intalnim Elba de-a lungul careia vom merge in urmatoarele zile.
Punem cortul aici http://www.marina-camp-elbe.de/ un camping decent si lucru important, desi era inchis la bucatarie avea bere de cumparat la receptie.
Lutherstadt Wittemberg - Dresda (Coswig) ~150Km
Incepem ziua cu o mica plimbare in centru Lutherstadt-ului. Principalul obiectiv, biserica lui Martin Luther era inchisa pentru lucrari de renovare...asa ca pierdem timpul pe stradute inainte de a porni la drum.Peisajul nu s-a schimbat prea mult, este in continuare destul de plat si complet cultivat dar faptul ca urmam cursul Elbei mai schimba din monotonie. In plus cei care au "desenat" ruta de bicicleta au avut grija sa ne mai treaca de pe un mal pe altul asa ca azi ne dam si cu bacul pentru prima data in excursie.
Avem conditii perfecte de vreme, pista astfaltata. Mergem sustinut pentru ca ziua este lunga iar Helmuth a hotarat: vom opri pentru vizita in Torgau si Meissen deci nu prea avem timp de pierdut.
In Torgau ajungem cam la pranz, perfect pentru o pauza. Este un orasel cetate foarte dragut si restaurat recent motiv pentru care multi din biciclistii care se aflau pe traseu fac un stop pentru vizita.
De aici catre Meissen trecem prin cateva portiuni foarte pitoresti situate in valea Elbei, orasele mici cu alei de promenada pe malul apei. Incepem sa simtim km adunati asa ca piatra cubica pe care o intalnim in special in dreptul oraselor nu este tocmai apreciata.
In Meissen ajungem foarte tarziu, in jur de ora 20, Este clar ca receptia la camping este deja inchisa asa ca nu mai are rost sa ne grabim. Incercam sa vizitam oraselul care are 2 obiective principale: un muzeu al ceramicii pe care il gasim inchis si catedrala din oras.
Catedrala este sus pe deal asa ca au cedez si raman in piata centrala pentru o bere rece...care pica foarte bine dupa o zi lunga. La plecare catre camping prindem un moment superb chiar la apusul soarelui.
Campam aici: http://www.campingplatz-coswig.de insa asa cum banuiam receptia este inchisa. Singura problema este ca la dus se intra doar pe baza de fisa (care se i-a doar de la receptie) asa ca incep sa devin nervos...
Intindem repede cortul pe ultimele minute de lumina, ne spalam in chiuveta (sub privirile uimite ale colegilor de camping) si iesim in oras la un restaurant grecesc...azi este ziua lui Helmuth de care uitasem complet..
Dresda (Coswig) - Usti nad Labem ~110Km
Astazi cica ar fi o etapa mai usoara, putin peste 100km cu o pauza de plimbare prin Dresda. Plecam de dimineata ca sa avem timp de vizitat iar dupa cam 1:30h ajungem in oras. Din nou avem noroc de vreme buna si fiind inca dimineata orasul nu este nici aglomerat. Helmuth este ghid pentru ca se pare stie multe despre oras si in special despre reconstructia lui dupa al II-lea razboi mondial (catedrala cea mai mare din oras a fost complet distrusa in bombardamente iar apoi refacuta dupa amintirile oamenilor respectiv poze si schite)
Dupa cam 3 ore de vizitat pornim din nou la drum tot pe malul Elbei. Astazi vom traversa o portiune mai pitoreasca, un fel de defileul care face parte dintr-o zona turistica numita "Saxon Switzerland", nationalpark-saechsische-schweiz.de. Din pacate nu avem timp sa intram in parcul national asa ca ne multumim doar cu ruta de bicicleta care ne poarta pe malul apei.
Acum incepem sa realizam ca planul nostru este cam ambitios iar distantele zilnice sunt suficient de mari incat sa nu ne mai ramana timp pentru mai nimic.
Intram in Cehia iar in primul orasel, Decin, mergem sa schimbam ceva bani. Pentru cateva zile va trebui sa uitam de euro si sa trecem pe coroane.
Desi nu era pe lista noastra Decin ne impresioneaza in mod placut, are o piata draguta si o cetate bine pastrata.
De aici ajungem repede la Usti nad Labem unde vom ramane peste noapte. Am ales acest orasel doar pentru ca aici am gasit camping iar distanta fata de Dresda era potrivita pentru o etapa.
In rest nu este nimic de vazut, fiind un orasel industrial iar camping-ul la care la care am stat in ciuda ospitalitatii gazdelor si pretului rezonabil lasa de dorit. Mai mult prin spatele zonei de campat trece calea ferata iar traficul a fost infernal (http://www.cyklokemplodenice.cz)
Dupa cam 3 ore de vizitat pornim din nou la drum tot pe malul Elbei. Astazi vom traversa o portiune mai pitoreasca, un fel de defileul care face parte dintr-o zona turistica numita "Saxon Switzerland", nationalpark-saechsische-schweiz.de. Din pacate nu avem timp sa intram in parcul national asa ca ne multumim doar cu ruta de bicicleta care ne poarta pe malul apei.
Acum incepem sa realizam ca planul nostru este cam ambitios iar distantele zilnice sunt suficient de mari incat sa nu ne mai ramana timp pentru mai nimic.
Intram in Cehia iar in primul orasel, Decin, mergem sa schimbam ceva bani. Pentru cateva zile va trebui sa uitam de euro si sa trecem pe coroane.
Desi nu era pe lista noastra Decin ne impresioneaza in mod placut, are o piata draguta si o cetate bine pastrata.
De aici ajungem repede la Usti nad Labem unde vom ramane peste noapte. Am ales acest orasel doar pentru ca aici am gasit camping iar distanta fata de Dresda era potrivita pentru o etapa.
In rest nu este nimic de vazut, fiind un orasel industrial iar camping-ul la care la care am stat in ciuda ospitalitatii gazdelor si pretului rezonabil lasa de dorit. Mai mult prin spatele zonei de campat trece calea ferata iar traficul a fost infernal (http://www.cyklokemplodenice.cz)
Usti nad Labem - Praga ~130Km
Ca sa economisim putin timp renuntam la ziua de relaxare din Praga. O sa vizitam orasul doar dupa-amiaza cand ajungem (eu oricum am mai fost iar Helmuth urmeaza sa vina in toamna).
Daca pana aici am mers in permanenta pe niste trasee exclusiv de bicicleta de aici lucrurile incep sa se mai schimbe. Ruta incepe sa treaca si peste drumuri agricole neamenajate (noroc ca nu a plouat in ultimele zile) respectiv pe drumuri judetene. Abia acum incepem sa folosim la maxim track-ul de GPS.
Ajungem la Melnik, localitate unde vom parasi valea Elbei pentru Vltava. Oraselul cetate este cocotat pe un deal plin de vita de vie, pozitie care ii ofera o priveliste deosebita asupra zonei. Renuntam la graba si mergem sa il vizitam.
Eu incep sa simt oboseala si am nevoie de o pauza, mai mult este deja trecut de ora pranzului si ne este foame. Reusim sa gasim un restaurant in Veltrusy insa din pacate nimeni nu stie o boaba de engleza. Eu incerc sa traduc meniul cu ajutorul chelneritei, apare si seful localului sa ne ajute insa fara succes. Helmuth isi pierde rabdarea si vrea alegem la nimereala...ceea ce si facem. Alegerile au fost insa bune iar berea Pilsner a completat foarte bine meniul.
Ajungem in Praga, dupa-amiaza, gasim foarte usor strada cu campingul (pe strada Trojska sunt mai multe campinguri asa ca este o zona unde se poate gasi cazare foarte usor si cam in 30 min cu autobuz + metro esti in centru).
Montam cortul, ne spalam si plecam in oras insa de data aceasta pe jos. Suntem cam satui de bicicleta ...
Praga - Ronov nad Doubravou ~140Km
Vremea buna care ne-a urmarit pana aici pare sa se termine, este innorat, bate vantul iar din cand in cand ploua usor. Pierdem 3 ore pana cand reusim sa parasim Praga, prin tot felul de pasaje, treceri la nivel cu calea ferata / autostrazi. In multe din locuri trebuie sa caram in spate bicicleta ceea ce nu este prea usor avand in vedere ca avem coburile pline cu echipament.
Ne prinde ora pranzului si noi abia am facut 20km, este tot mai clar ca nu o sa ajungem la Sec asa cum era planul. Hotaram sa mergem cat putem si vom vedea pe unde gasim un loc de dormint.
Singura consolare sunt ciresele, mare parte din drumurile judetene pe care le parcurgem au pe ambele parti ciresi iar ciresele sunt deja coapte asa ca oprim destul de des pentru alimentare..
Dupa amiaza destul de tarziu, in jur de 17, ajungem in Kutna Hora unde avem o surpriza placuta biserica romano catolica Sf. Barbara care este si monument Unesco.
Dupa ce ne potolim foamea cu un kebad reusit plecam catre Ronov nad Doubravou un orasel ales intamplator situat pe ruta noastra unde am calculat noi ca o sa ne cam apuce noaptea.
Ajungem aici cam pe la ora 20, uzi complet. Evident nu gasim nici urma de cazare asa ca ne incercam norocul la singurul bar din zona. Helmuth reuseste sa se inteleaga cu un localnic. Undeva la 7km de aici ar fi cica un han care ofera si cazare...nu prea suna bine dar este singura noastra posibilitate.
Dupa 3km gasim un indicator care ne duce la o pensiune cu locuri libere, preturi rezonabile si mancare buna (Penzion Žlebská Lhotka). Nu ne vine sa credem, mai mult se afla doar al 2km de Ronov nad Doubravou si cam incepem sa credem ca baietii aia de la bar fie erau bauti bine fie au cam facut glume pe seama noastra.
Ronov nad Doubravou - Tisnov ~150Km
Vreme proasta si astazi. In plus pe langa etapele lungi de 150 de km acum terenul nu mai este plat, avem dealuri. Trecem prin paduri, pe langa lacuri la altitudine de maxim 850m, altitudini care ne ajuta insa sa adunam zilnic cam 2500m diferenta de nivel. In aceaste zone nu mai este pista de bicicleta propriu zisa, practic mergem pe drumuri judetene asfaltate, departe de circulatie.
Trecem prin doua orase mari: Hlinsko si Bistrice nad Pernstejem. Primul din ele este un oras muncitoresc care nu ne impresioneaza cu nimic (in afara de berea locala numita este Rychtar) dar al doilea are o zona centrala draguta.
Ne cazam in Tisnov la una din multele pensiuni din oras dupa ce mai bine de 40min incercam sa gasim campingul de pe harta orasului. Avand in vedere ca nici un trecator nu auzise de camping credem ca probabil era doar o greseala pe harta...
Tisnov - Laa am der Thaya ~130Km
Cerul este in continuare acoperit insa macar nu mai ploua. Avem 40km pana la Brno pe care ii facem in 2 ore desi zona este plina de dealuri...
Imediat de intram in Brno insa incepe sa ploaie, torential. In scurt timp ne udam complet asa ca nu mai are nici un rost sa asteptam , ne plimbam prin ploaie. Dupa o ora incepem sa ne obisnuim, dupa inca o ora apare in sfarsit soarele. In ciuda vremii proaste ne place orasul.
Vreme se schimba si de aici avem parte doar de soare. Parasim Brno cu destinatia Austria si planul ar fi ca sa ca dormin undeva imediat dupa granita.
Incalziti de soare si de ceva bere buna facem km mai usor decat in zilele precendente. Ne ajuta si terenul care acum scade in altitudine.
Ajungem in Austria in jur de ora 19 in oraselul Laa am der Thaya, un fel de statiune cu ape geotermale. Aici avem noroc ca Helmuth vorbeste germana asa ca gasim uosr cazare la una din multele case de oaspeti din oras si apoi iesim in oras la o plimbare si o pizza.
Laa am der Thaya - Viena - Bratislava ~190Km
Teoretic aveam doar 50km pana la Viena si apoi vreo 70km pana in Bratislava, nu ne asteptam la diferenta mari de nivel deci o zi usoara....dar nu a fost sa fie. Imediat dupa plecare GPS ne indica 1000km asa ca facem un selfie
Ne trezim imediat intr-un labirint de trasee de bicicleta. Renuntam la track-ul nostru in favoarea traseelor marcate pentru ca se pare ca vom ajunge mai repede asa...mare greseala. Partea proasta este ca majoritatea erau trasee in circuit care incepeau si se terminau in Viena.
In curand pe fiecare traseu se putea ajunge in Viena indiferent de directie asa ce avident ne-am pierdut iar in loc de 50km ajungem sa facem 90km pana la Viena. Intr-un final undeva pe la ora 15 ajungem si noi pe malul Dunarii. Mergem pe chestii sigure si comandam un snitzel vienez servit de ospatarita romanca, nici nu se putea altfel..
De aici pana la Bratislava drumul merge doar pe dig, la inceput asfaltat apoi doar macadam. Nu este nimic deosebit nici macar Dunarea nu se prea vede, copaci in stanga, copaci in dreapta si drum drept cat vezi cu ochii. Ne putem muzica in casti si dupa 3 ore suntem la intrarea in Bratislava.
Pana la camping inca 10km prin oras unde ajungem putin dupa ora 22.
Bratislava - .....
Dupa ce vizitam orasul este momentul sa ne despartim. Eu ma intorc la Timisoara cu trenul iar Helmuth continua cu bicicleta asa ca el mai aduna inca 580Km.
O tura faina si potrivita in deosebi celor care vor sa vizite orase mari, castele si sa guste din delicatesele locale. Pentru cei care cautam mai multa natura si liniste, locuri salbatice, nu este tocmai potrivita pentru ca peisajul este cu desavarsire antropizat.
Un alt aspect pe care o sa il reconsideram intr-o tura viitoare ar fi numarul de km parcusi zilnic. Ar trebui sa avem mai putini km, poate undeva la 90..100km/zi ca sa avem timp si pentru vizitat diferitele obiective intalnite pe drum.
Un filmulet cu scurte secvente din locurile prin care am trecut se poate gasi aici: https://www.youtube.com/watch?v=wwVBuuBFfYk
Track-ul aici:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu