marți, 23 septembrie 2014

Kotor, Dubrovnik si Mostar

La intoarcerea din Albania ca nu ne para drumul prea lung ne-am gandit sa il facem din mai multe bucati. Prima oprire a fost in Muntenegru o tara in care am fost deja insa doar in zona montana, in Durmitor. De data asta mergem la mare in zona Kotor.
Gasim cazare rezonabila, evident fara rezervare in Donji Stoliv asta la sugestia unor prieteni care au mai fost deja in zona. Dimineata la rasarit privelistea este absolut superba..




In prima zi petrectuta in zona vremea nu a fost prea reusita, cer acoperit, si ploaie usoara. Asa ca am hotarat ca lasam baia si facem o scurta plimbare in zona. Am observat ca pe muntele din spatele satului mai era o asezare (Gornji Stoliv) si un indicator ne indruma la drumetie.
Am urcat cam o ora buna pana in satul Gornji Stoliv care acum era parasit, cateva cladiri si biserica mai eram in picioare. Restul caselor deja parasite erau invadate de padure, peste tot era plin de rodii.
Oricum din curtea biserii privelistea asupra golfului Kotor merita tot efortul drumului.
Biserica din Gornji Stoliv

Apele din golf nu prea erau potrivite pentru baie, din pacate apa era cam rece asa ca am mers pe plaja Poseidon de langa Budva.
Dupa amiezele le-am petrecut la vizitat orase, Budva si Kotor.  Ne-a placut in mod deosebit Kotor atat pentru pozitia sa, inconjurat de munti dar totusi cu iesire la mare cat si pentru centrul istoric foarte bine conservat.
Budva, cetate


Urmatoare oprire din drumul nostru a fost Dubrovnik. Stiam ca orasul este frumos si ultra turistic insa ce am gasit acolo a fost peste asteptari. Am prins 2 vase de croaziera care si-au "rasturnat" turistii pe mal prentru o vizita contra cronometru. Practic nu am vizitat, am innotat prin multime asa ca dupa o ora obositi am renuntat.
Este un loc care merita vazut insa probabil cumva extrasezon cand nu sunt atat de multi turisti...


De aici drumul nostru catre casa trece prin Bosnia unde ne-am hotarat sa vizitam orasul Mostar, Orasul s-a dezvoltat ca un important punct comercial pe vremea ocupatiei otomane tocmai pentru ca avea un pod care asigura trecerea peste raul Neretva. Astazi orasul este capitala culturala a Hertegovinei iar centrul vechi pastreaza inca intacta arhitectura otomana, evident podul este simbolul orasului.
Imediat in aproprierea centrului istoric cladirile nerenovate inca pastreaza urmele bombardamentelor recente din anii 90.

Desi nu aveam o parere prea buna despre Bosnia, ne-am simtit bine in Mostar si am descoperit o tara frumoasa in care merita sa revenim, cel putin pentru a vizita Sarajevo pe care acum doar l-am tranzitat in drumul nostru catre casa.
Partea proasta sunt insa drumurile, si nu din cauza calitatii in special cat din cauza limtelor de viteza. Dupa Bosnia tranzitam Serbia si pentru cei doar 650Km care desparte Mostarul de Timisoara ne trebuie o zi intreaga...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu