Cu timpul insa datorita dezvoltarii combinatului s-a contruit o linie de cale ferata care sa asigure transportul minereului, inaugurarea acesteia avand loc in anul 1900. Lungimea acesteia era de 16km si lega exploatarea Retisoara de Hunedoara. Pe langa tranportul de marfa s-a organizat si tranport de calatori incepand din acelasi an. Mai multe detalii tehnice, documente si poze gasiti aici: https://mocanitahunedoara.wordpress.com/istorie/
Gara Govajdie |
Prima data am parcurs traseul mocanitei in anul 1991 cand inca functiona iar astazi am refacut traseul...din pacate sunt locuri unde greu se mai recunoaste terasamentul.
Am incercat sa pun alaturi poze vechi (multumesc lui Rudolf Hanzelik pentru poze) si realitatea zilei de azi.
Furnalul de la Govajdie (una din asezarile prin care trecea mocanita), undeva inainte de 1900 si astazi
Singurul pod de cale ferata care a mai ramas este in Govajdie.A fost crutat la insistentele oamenilor care locuiesc in zona find utilizat pentru aces la gradini si fanate.
Singurul pod ramas o ajuta pe batrinica din poza sa ajunga acasa |
Pe terasamet, printre stanci
Tulea, unul din catunele pe de traseul mocanitei
Halta Catana
Pe traseu mocanitei era o zona mai accidentata unde au fost construite o serie de 3 viaducte consecutive
Halta Canton 2, Cocos
Podul in curba de la Zlasti
Viaductul mare inainte de intrarea in gara de vest, Hunedoara din care a mai ramas doar scheletul metalic, probabil este mai greu demontat.
A fost odata ca niciodata....mocanita de la Govajdie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu